måndag 14 november 2011

Helgen i bilder

I helgen fick vi besök uppe i Orsa av Linn & Nässla, kul! (Det är iaf min åsikt, jag har inte vågat fråga Täpp vad han tyckte). Stackars Nässla fösökte vara trevlig mot Täppas och vad fick hon tillbaka? En muttrande surgubbe =) Linn hade hoppats på att få se en björn men den önskningen infriades inte, kanske lika bra det!

Det blev en tripp uppe i Grönklitt och där var det alldeles frostigt och faktiskt lite tunn is på sjöarna. Nässla tog sig ett svalkande dopp medans Täppas höll sig på behörigt avtsånd från det vattenskvättande yrvädret!








Nässla agerar isbrytare =)

Jag la ett spår till Täppas och Nässla hjälpte mig att snitsla! (nä, hon snodde en snitsel...)

Innan spåret var jag tvungen att knyta ena skon och Täppas talade tydligt om att han inte hade tid med sånt tjafs, tänk om spåret försvinner...


Spåret gick iaf bra, det gick över ett kalhygge och han hittade sin leksak.
Nu får banne mig snön ta och komma däruppe, jag har snöabstinens!! På morgonpromenaden imorse innan jag åkte hem höll jag på att frysa ihjäl, så kylan finns iaf. Bara nederbörden som saknas...

Inga kommentarer: