söndag 15 juli 2012

Frisering & tandborstning

Idag har Täppas fått sig en helrenovering, klippmaskin och saxar har gått varma. Egentligen var det inte dags än men jag ville klippa ner honom rejält. Dels p.g.a. värmen (nu har det iof inte varit dödligt varmt men Täpp är ju så känslig) så att han orkar mer. Men även för att slippa att det fastnar så mycket lavar när vi går i Dalafjällen. Jag blir tokig på de där lavarna som framförallt fastnar i benhåren.

Bad och fön blev det också, samt öronplock och öronrengöring, kloklippning och insmörjning av trampdynor.

Rengjorde även såret i munnen och lyckades pilla bort de sista stygnen, nu ser det finfint ut! Senaste tiden har han inte sett klok ut, stygnen har hållt på att lossna och de har spretat tråd åt alla möjliga håll.
Sen måste jag även börja ta tag i tandborstningen... Täppas har aldrig haft problem med tandsten förrän han bytte till sin nuvarande mat, då sa det bara pang och jag hann liksom inte med. Så idag försökte jag borsta lite... och gav ganska snart upp ;) Det hela slutade med att han försökte hoppa ner från trimbordet när jag närmade mig med borsten. Det där får vi träna på och första steget till att bli vän med tandborsten har redan påbörjats, ni ser resultatet nedan:

Skäggtrollet har påbörjat kampen mot tandtrollen ;)

Inga kommentarer: