fredag 27 september 2013

Anmält till kurs!

Jag brukar ju alltid gå en freestylekurs med Täppas under hösten men nu har vi nog tagit oss igenom alla tänkbara varianter. Eller nja, det finns en med fokus på olika hopp samt att stå och gå på bakbenen men den känns inte helt lämplig för en pensionärsgubbe...
Sen skulle jag vilja gå en kurs i HTM (heelwork to music) men någon sådan kurs hittade jag inte alls =( 

Kikade runt lite och hittade tillslut en balansbollkurs, det kommer bli perfekt! T.ex. ligger det ju i linje med min kommande utbildning inom friskvård. Täppas tycker det är kul men jag behöver tips på lämpliga övningar där man kommer åt vissa specifika muskelgrupper mm, inte bara träning för att det är skoj. Kursen startar om två veckor, vi är laddade!

Lite inspiration till balansträning hittar ni i denna film!


Inga kommentarer: