lördag 14 september 2013

Geocaching

Varför vaknar jag alltid tidigt pigg som en lärka när jag är ledig och FÅR sova hur länge jag vill?!? Jaja, det fick bli en tur till skogen. Började med att gå upp på Löttingekullen för att hitta en geocache, tänkte att jag ställer mig i ungefär rätt område (enligt GPS'en) och sen får Täppas leta efter cachen. Jag hade ju ingen aning om exakt var cachen fanns så jag fick ju kontrollera alla områden som Täppas verkade intresserad av. Tillslut var det dock ingen tvekan om att han hittat något, han frustade med nosen in under en sten och försökte gräva bort stenen som låg i vägen =)

Found it!
Det skulle finnas en till cache några 100m bort så jag tyckte vi kunde ta den också. Men den var lite i lättaste laget, dessutom befann den sig högt upp så Täpp kunde inte hitta den. Men jag hittade en ny promenadstig som får utforskas senare. 

Sen gick vi vidare och Täppas fick balansera på nerfallna träd, stenar, hoppa, klättra, leta kottar med doft på mm.
Bestämde mig för att ta en cache till (eftersom den befann sig i ett område av skogen där jag inte varit). Jag letade rätt länge och inte heller Täppas kunde hitta den. Täppas svaga sida är föremål högt upp så jag börja kika uppe bland träden. Och ja, där fanns den, ordentligt kamouflerad i skogens färger. 

Täppas hittade istället en skylt "till fort":



Blev ju tvungen att följa skylten för att se vad det var för fort. Men väl framme fanns skyltar med texten "varning - riskområde för skjutbana" och "obehöriga äga ej tillträde". Nähä... Varför skylta till något som man ändå inte får gå till??

Istället fick Täppas en uppletanderuta. Hade införskaffat två små leksaker i detta syfte men de var ju så himla roliga att han stod ute i rutan och dödade dem istället för att komma in med dem till mig ;) De får nog ligga framme här hemma några dagar så att de "svalnar" lite i intresset...

Efter två timmar i skogen hade Täppas inte några planer på att vakta huset eller strimla kvitton. Det blev soffan istället!

Inga kommentarer: