söndag 29 september 2013

Det här med täcken...

Täppas fryser redan på morgonpromenaderna så det är täcke som gäller. Utan täcke fryser han så han skakar efter 10 min men med täcke går han i det oändliga =)

Att det ska vara så svårt att hitta täcken som täcker alla viktiga muskler, ibland undrar jag hur tillverkarna tänker? Framförallt tycker jag täckena brister när det gäller bakdel och lår.

Har införskaffat ett nytt täcke till Täppas, det är långt ifrån 100%igt men det var det bästa jag kunde hitta. Det är fodrat och vattentätt, har en ordentlig krage som går högt upp runt nacke och hals. En magplatta som värmer magen. Det jag speciellt gillar är konstruktionen baktill, det täcker helt ok över låren. Sen kan man knäppa täcket så att det även täcker hela baken! Men man kan även ha det uppknäppt så att hunden kan uträtta sina behov;)

Hurtta Ultimate Jacket

Inga kommentarer: