måndag 6 juli 2015

Trippelt motor!

Snacka om lyxig motorhelg med F1, WRC och RX på samma helg. Tur man har semester och det är fullt tillåtet att titta på TV precis hur mycket man vill haha! Men nästa år måste jag verkligen synka det med hundvakterna så att jag kan se den svenska VM deltävlingen i RX (Rally Cross) som gick nu lör-sön. Har fått rapporter om att det var sjukt kul så jag är avundsjuk till max!! Nästa år säger jag bara =)

I F1 går det lite upp och ner. En fjärdeplats i Canada efter en snöplig snurr p.g.a. tekniskt fel. Ett brutet race i Österrike efter en märklig crash med Alonso. Och nu i helgen blev det en åttonde plats efter fel däcksval i regnet som kom under racets sista varv.

Alonso står ovanpå Kimis bil. Så kan det gå...

Nu är det sådär olidligt glest mellan racen under sommaren så jag får väl roa mig med att planera nästa år. Väntar med spänning på biljettsläppen även om jag faktiskt inte bestämt vilket race det blir. Monaco är ju svårslaget men samtidigt är det kul att testa nya banor. Vi får se!

Inga kommentarer: