tisdag 12 september 2017

Sabla pälsvård!

Efter Grövelsjön höll jag på att bli gråtfärdig över alla tovor i benhåren. Blött väder + risig och lerig terräng är ingen bra kombo och jag blev tydligt påmind om varför jag höll Täppas i sportfrilla. Det blir det även på Atle framöver, nu är det slut på snyggfrillan. Det är inte rimligt att lägga så mycket tid på pälsvård och mina armar/händer protesterar... Just nu är han lite panikfixad och allmänt rufsig men snart måste jag ta tag i trimningen.

Har i alla fall hittat en LILA trimväska för att göra pälsvården lite roligare. Har även spanat in ett LILA trimbord, hur snyggt vore inte det till den svarta pälsen?!?



Vill ha!!! Ja, inte galgen då, sånt är jag smått allergisk mot. Lär hunden stå still istället!
Vi tränar även tandborstning. Han är ju ung så jag är uppriktigt förvånad över att jag måste kämpa för att hålla tandstenen borta :/ Han gnager massa ben vilket inte verkar hjälpa för fem öre, däremot går skägget av när han gnager ben haha! Ser faktiskt inte riktigt klokt ut men vad ska jag göra liksom, han måste ju få tugga ben =) 

Inga kommentarer: