torsdag 9 juli 2020

Funäs - kvällstur

Finally, efter två veckors trassel så har jag nu ett fungerande bredband. Egentligen har jag verkligen inget emot att vara nerkopplad hela semestern men företaget sköter sig knappast själv.

Men nu ska jag försöka skriva ikapp, det blir väl något om varje tur, det är kul att ha som minnesanteckningar när jag kommer tillbaka framöver. Börjar med Funäsfjällen där första veckan tillbringades.

Första dagen blev det en kortare kvällstur för det var en så fin kväll! I alla fall när vi åkte men 10 min senare när vi klev ur bilen var det bara att snabbt ta på sig alla regnkläder, det kom en störtskur. Tack fjällvädret, du välkomnar mig alltid på bästa sätt.
Gick uppför en brant backe bara för att inse att det var fel väg haha, ner igen och vidare längs leden. Satans snårigt, var det här verkligen leden? Nej. Ok, bra start. Kolla på kartan kanske? Väl på rätt spår så var det rätt fint men blött och myggigt. Korsade ett större vattendrag och klafsade vidare. Dels var det blött av regnet men det var en hel del snö kvar som höll på att smälta. Betydligt mer snö kvar här än i Grövelsjön. Det blev en snabbfika omgiven av mygg (mycket mygg men inte som i Grövelsjön vid Midsommar) innan det bar av tillbaka samma väg. Vet inte vad jag ska kalla den här turen för det finns inget namn på stället men "vattendraget nordost om Hästkläppen" kanske. Hur som helst var det fint så jag kan helt klart tänka mig att fortsätta leden längre bort någon gång!


Inga kommentarer: