måndag 31 oktober 2011

Himlen ramlade ner


Vaknade tidigt imorse, kikade ut genom fönstrena och det såg ut som om himlen ramlat ner. Överallt var det vitt av tät dimma och av bergen på andra sidan sjön syntes bara topparna. Befann mig precis ovanför dimgränsen och ute höll solen på att gå upp så jag gick ut på promenad. Det var bara det att dimman sakta smög sig uppför berget och tillslut såg jag knappt Täppas framför mig. Kallt och fuktigt blev det och helt knäpptyst. Inte en kotte ute, en måndagmorgon hemma hade det varit liv och rörelse.



Dimman försvann först på eftermiddagen och då tittade sjön fram igen.

Annars har jag inte gjort så mycket så det finns inget att rapportera om. Blivit jagad av en tax, gått upp till toppstugan vid skidbacken i Grönklitt, väntat på snö som aldrig kommer för det är för varmt.
Imorgon får det nog bli lite träning med Täppas, tre dagars slappande börjar ta ut sin rätt. Idag kom han bärandes på en dummy som han hämtat ur sin träningsväska. Om han FRIVILLIGT hämtar en dummy, då är understimuleringsfaktorn hög =)

Inga kommentarer: