fredag 7 oktober 2011

YES!!

Idag är en stor dag. TÄPPAS GICK HELT FRIVILLIGT NER I POOLEN REDAN FRÅN START!!

Jag började som vanligt med att duscha av ben och tassar och satte på flytvästen. Sedan sprang han i full fart runt bassängen och upp på rampen. Han gick direkt ner i vattnet där det tog lite stopp men han traskade lugnt vidare, längre och längre ner och sen stampade han iväg och började simma!!!

Sen simmade han sitt längsta simpass någonsin och fick lattja lite på slutet. Han stod uppe på rampen och vi slängde i en leksak och peppade honom att hämta. Vad gör han? Jo han springer ner i vattnet och slänger sig i sista biten så vattnet skvätter =) Snart är det retrievervarning på den här hunden när han badar!!

När simmandet var avklarat skulle jag duscha av honom för att få bort kloret osv. men när jag tog av flytvästen och skulle ta upp honom i duschen så smet han och racade upp på rampen och var på väg i poolen utan flytväst... Siminstruktören fick dock stopp på honom i sista sekund haha.

Måste se till att filma nästa vecka för jag tror det är många som kräver filmbevis innan de tror mig. Iaf de som sett Täppas fjompa sig vid vattenbryn och gå stora omvägar runt vattenpölar ;)

Inga kommentarer: