fredag 21 oktober 2011

Stooort tuggbehov

Täppas har inte fått gnaga på ett tuggben de senaste två åren och kommer aldrig att få det heller. Surt, men så är det =( Maten (som även är vårt träningsgodis) måste vara helt uppblött, inget hårt får hamna i magen.
Detta har nu resulterat i ett enormt tuggbehov och han har börjat bära på pinnar ute och framförallt tugga sönder dem. Även kottar har han börjat plocka upp och strimla. Så idag införskaffades en gummituggleksak för valpar. Jag gav den till honom och han tittade på mig med en blick som sa "matte, den där är för valpar. Jag är 8,5 år, det är under min värdighet. Dessutom piper den inte och den är inte fluffig". Fick truga en hel del för att få honom att sätta tänderna i den men när han väl bitit i den några gånger så insåg han att den var riktigt rolig att tugga på. Och nu tror jag han tuggat konstant i en timme...

Inga kommentarer: