måndag 27 augusti 2012

En vecka med DogSpirit

Har ju varit lite dåligt med bloggande här på sistonde men Täppas vilar sig i form så det finns inte så mkt hundigt att skriva om. Så istället för att skriva ingenting så tänkte jag en vecka framåt skriva om mitt hundiga jobb istället. Ni får följa med en vecka med DogSpirit helt enkelt! Börjar med helgen som nyss varit:

Lördag

9:30-13 Första kurstillfället på en retrieverkurs och en kantarellsökskurs. Finfint väder hade vi men jag skriver mer om dessa kurser nästa helg när de fortsätter.

14:30-16 Avslutning på valpkurs. Deltog gjorde en border terrier, St. Bernhard, dansk svensk gårdshund, irländsk röd setter, labbe och whippet. Det blev främst fokus på koppelträning och hundmöten samt info om mental och fysisk aktivering. Fick en så fin skål fylld med godis (godiset befinner sig nu i min mage). 5 av 6 deltagre vill gå fortsättningskurs tillsammans nu i höst så jag ska bara hitta datum som passar!

21-22 Förbereder söndagens kurser... på en lördagkväll?!? Tja, är det jobbhelg så är det ;)

Söndag

9:30-13 Andra kurstillfället på retrieverkurs och kantarellsökskurs. Blev halvt dränkt av skurarna...

15-16 Bollvallningsintroduktion på kennelträff hos Kennel Wild Princess som föder upp långhårig collie. 11 supertrevliga vovvar fick prova att putta boll och jag måste säga att det gick över förväntan med så mycket störningsmoment i form av alla polare runtomkring =) Regnet hängde i luften men väntade med att dränka alla tills det bara var 5 min kvar!

Bilden är tagen av Charlotta Gylesjö och fler bilder hittar ni HÄR!

Ska försöka skriva ihop dagens jobb också, får se om det blir ikväll eller imorgon...

Inga kommentarer: