fredag 31 augusti 2012

Torsdag

6-7 Frukost & kontorsjobb.

8:30-12 Trimning av en skäggis. Hon är den enda trimhund jag har kvar (resten klipper jag ju). Men armarna fixar hennes päls rätt bra, den är hyfsat lättrimmad. Dessutom trimmas hon varannan månad och pälsen sköts exemplariskt mellan trimningarna så det fungerar bra med henne.
Jag köpte en ny sladdlös klippmaskin för ett tag sedan och den låter lite annorlunda jämfört med den jag hade innan, scary tycker lilla Sandra ;) Framför allt när öronen ska klippas är det lite läskigt men det gå bättre och bättre för varje gång!

13-13:30 Kontorsjobb (blä).

15-16:20 Privatträning med två barn och familjens border terrier valp. Terrier ut i klospetsarna ;)

18-21 Andra kurstillfället på RallyMix Träningsklass med två collies, en kooiker, en jaktlabbe, en eng springer och en blandis med många olika raser i sig (samma som på måndagens kantarellsök). Vi jobbade vidare med fler skyltar och de fick prova tre kortare banor.
Sedan andra kurstillfälet på varadgslydnad 2 med cane corso, hoffe, dvärgpinscher, tollare, jaktlabbe och en blandis schäfer/flat. Flera av hundarna är studsiga tonåringar som jag haft på kurs tidigare och de har haft lite svårt med passiviteten. Nu börjar det lossna och det är så kul att se en knepig krävande hund som bara lugnt går rakt in i gruppen och lägger sig ner för att koppla av medans matte lyssnar på vilka övningar som ska göras!

2 kommentarer:

Linn sa...

outsourca kontorsgöromålen till mig vettja! I love it! (och med mer jobb skulle jag ju ha råd med allt kul, som chicken camp och aktiv semester nästa år ;) )

Susann sa...

Haha, om jag outsourcar allt till dig blir jag ju själv ruinerad och har inte råd att följa med på roligheterna ju ;)
Visst ja, chicken camp... har inte helt lätt att fixa hundvakt så länge eftersom jag även åker på draghundskurs en hel vecka utan Täpp. Hmm..Hmm... Men vi kan ju se längre fram vilka datum som finns osv. Aktiv semester är dock ett måste! Eller annat skoj =)