söndag 12 augusti 2012

Första jobbveckan

Japp, nu är det slut på semestern och första jobbveckan är avklarad. Än så länge är det rätt lugnt dagtid men kvällskurserna är i full gång. Kommer även bli en hel del helgkurser i höst, normalt brukar jag ju åka bort på helgerna men man kan väl säga att jag för närvarande blivit lite avskräckt från att åka bort med Trollet...

Förutom att ro runt DogSpirit så håller jag även två kurser hos Vallentuna Brukshundklubb, bollvallning och kantarellsök (tror det finns plats kvar på kantarellsöket). Hos DogSpirit finns det för närvarande enstaka platser kvar på höstens kurser så det är hög tid att anmäla sig om ni vill vara säkra på att få en plats!

Även om det händer allt mer sällan så poppar det ibland upp raser som jag aldrig haft på kurs tidigare. För närvarande är det St. Bernhard, kromfohrländer, Russkiy Toy och Australian Cattledog. Den sistnämnda har jag ju själv funderat på tidigare och efter att ha träffat den trevliga och arbetsvilliga vovven blev jag ju inte mindre sugen!

Bild snodd från google
Nu är det dags att börja kika på lite utbildningar och kurser för egen del. Lite (eller väldigt mycket) trist är det att inte kunna träna hund i den utsträckning jag vill men nu är det som det är. Det viktigaste är trots allt att Trollet mår bra och all träning som fungerar får ses som ett plus helt enkelt. Något skoj borde vi iaf kunna hitta senare i höst =)

Inga kommentarer: