fredag 17 augusti 2012

I can't wait!

Hittade en kurs som bara var helt klippt och skuren för mig! I januari bär det av till vintriga och smällkalla Sulviken i Årefjällen. Under fyra dagar ska jag lära mig köra hundspann!!! Hundarna är Alaskan Malamutes och man får sitt eget lilla spann att träna med. Jag får lära mig mer om polarhundar, draghundsträning mm. Sista natten blir det långtur och övernattning med hundarna. Ska bli sååå kul!
En tur med bästa rasen siberian husky i Orsa. Men malamutes går bra de med, bara jag slipper de tjuriga grönlänningarna =)

3 kommentarer:

Maria/Furface sa...

Polarhundar är inte min grej, men av de olika raserna gillar jag...grönlänningarna...
Kul att du hittat en kurs att se fram emot!

Susann sa...

Haha, jag har inte träffat en enda trevlig grönlänning (sen är de ju inte så vanliga så jag kan ju inte påstå att jag träffat jättemånga)och vet flera som säger detsamma. Men jag kanske träffat fel hundar, de är säkert trevliga med genomtänkt avel, rätt ägare och så vidare!

Maria/Furface sa...

Du har säkert helt rätt, de ska vara de svåraste av polarraserna - och jag är helt utanför mitt område... Grönlänningarna kanske påminner om terrier? ;)