lördag 29 juni 2013

Gnägg, gnägg!

Jag har ridit större delen av mitt liv och pysslat med dressyr, hoppning (hoppat som mest 110cm), barbacka (rida utan sadel, snorkul att hoppa utan sadel), gymkhana (hästens longeras medans ryttaren gör "konster" barbacka), uteritter, ridit Islandshästar i deras speciella gångarter, provat på fälttävlan mm. Har även varit på ridläger i Spanien där jag tävlade en före detta tjurfäktarhäst, det var go i den hästen vill jag lova!
Men när jag startade DogSpirit fanns det liksom inte tid för ridningen längre =( Har saknat det sjukt mycket! Har helat tiden tänkt att "jomen, jag ska snart börja rida igen, ska bara lyckas lösa det på något sätt." Nu har det gått FEM ÅR utan att jag suttit på hästryggen...

Så idag följde jag med Viktoria när hon skulle ut och rida, jag fick promenera familjens lilla shettis =) Hämtade in hästarna från hagen, borstade, gosade och gjorde iordning.


 
Jomen, det är så mkt roligare att stå bak och fram... 

Lilla Urex
Det blev en rätt lång runda och vi gick bakom D-ponnyn "Star" som Viktoria red på. Urex gick på med rätt bra fart. Några hästmöten fick vi, det är inte lika lätt att parera en shettis som en dvärgschnauzer ;) Men det gick bra. Vi tog oss även förbi en rottis som gjorde utfall mot hästarna och en läskig vägbom (iaf enligt Urex).
Tillbaka vid stallet utfodrades hästarna och star fick sig en dusch. När vi släppte henne i hagen rullade hon sig och blev smutsig hehe...

Star rullar sig =)
Blev ju såklart väääldigt sugen på att rida igen. Måste undersöka vilka olika möjligheter det finns, kanske kan hitta en trevlig medryttarhäst inom rimligt avstånd?

Inga kommentarer: