tisdag 4 februari 2014

"The hardcore rally fans"

Alltså vad är det för fel på den här vintern? Enligt väderkartan ska det regna i Hagfors under rallyt. Skärpning nu vädret! Den enda fördelen med regn är väl att det kanske blir färre personer att trängas med ute vid sträckorna. Eller så påverkar vädret inte alls oss trogna rallyfans och Malcolm Wilson (teamchef för Ford M-sport) beskriver de svenska rallyfansen som "the hardcore rallyfans" haha ;)

Ok, jag tror såhär... De förare som rent teoretiskt har chans på seger i Sverige är Ogier, Latvala, Hirvonen, Östberg och kanske Neuville och Sordo. Det är lite svårt att tippa det här rallyt eftersom det är det enda som körs på snö och is, det krävs lite annan teknik än på asfalt och grus.
Om inget oväntat inträffar så både tror och hoppas jag att Ogier vinner. Men sen... Egentligen gissar jag på Östberg då han börjar bli grymt duktig. Men han har bytt team i år och endast kört en tävling i nya bilen. Så det gör att jag nog placerar Latvala på andra platsen istället. Han har visserligen en tendens att krascha ut sig men hans körstil (kör mkt på sladd) passar underlaget.
Sen har vi ju Kubica (som jag tidigare följt på F1-banorna) och är det någon otippad som har chans på pallen så är det nog han! Men jag tror såhär:

1. Ogier
2. Latvala
3. Östberg

Jag lyckas inte klistra in filmen men klicka HÄR om du vill se WRC's preview för svenska rallyt!

Inga kommentarer: