måndag 23 mars 2015

Understimuleringen når nya höjder

Åtta veckors inaktivitet, framförallt fysiskt men även mentalt, börjar sätta sina spår hos Herr Skägg. Jösses säger jag bara... Jag kan informera om att han uppfunnit egna arbetsuppgifter. Han jobbar t.ex. heltid som sopgubbe (snor papper ur papperskorgen). Sen jobbar han deltid som väktare av huset. På fritiden är han gangster och muckar gräl med både folk och fä. Under några dagar extraknäckte han som fågeljägare men jag avskedade honom från det arbetet för att skona både fåglar och hans tå. 
Jag är inte så orolig att det spårar ur, jag vet att det lägger sig så snart han kommer tillbaka till de vanliga rutinerna.Vilket förhoppningsvis är snart!!

I slutet av veckan ska tån röntgas om och jag håller tummarna. Klon har läkt jättefint och han går nu helt utan skor. Men det bästa av allt är att jag faktiskt inte kan hitta någon smärta i tån. Redan en vecka efter att vi satte in antibiotikan tyckte jag mig märka en stor förbättring och nu får jag pilla där hur mycket som helst, han är helt avslappnad. Det är ju ett väldigt gott tecken även om jag inte vågar ropa hej ännu.

Inga kommentarer: