onsdag 14 september 2011

Rapport från dagen

Dagen började med tandläkarbesök och sedan var det dags för en av mina trimhundar att bli friserad. Hon är "lite" (hysteriskt) rädd för kloklippning och det behövs tre djursjukvårdare för att klara proceduren. Nu har de tydligen gett upp och börjat prata om att söva henne vid kloklippning. Tänkte att vad sjutton, kan inte vara sunt att sövas så ofta (tänk vad dyrt dessutom) så jag och matte pårbörjade idag lite kloklipparträning. Vi skippade tvångsgreppet, det handlade bara om att få den envisa snuzern att inse att krångel inte leder någonvart. Det kan däremot vara väldigt trevligt att låta mig klippa en klo för då blir det godisparty! 30min senare var alla klor ordentligt klippta och mot slutet stod hon till och med lugnt och lät sig kloklippas (ok, om blickar kunde döda så hade jag inte levt)!

Sen var det dags att åka till kvällens kurser. Fanns inte en gnutta regn på väderkartan när jag åkte. Men efterhand tornade mörka moln upp sig och himlen öppnade sig. Ihållande. Tycker det är mysigt med regn och blåst om jag är rätt klädd, mina regnkläder står emot allt, allt, allt! Men det hjälper ju inte när de ligger hemma och skrotar :) Tappra kursdeltagare var det iaf som tog sig igenom flera rallylydnadsbanor i ösregn på lerig grusplan.

Nu har jag torkat och ska krypa ner i soffan med en filt och varm choklad och titta på Breaking News med Filip & Fredrik. Fast först ska jag äte en försenad middag för det glömde jag bort tidigare, lite mkt just nu haha!

1 kommentar:

Maria/Furface sa...

Lilla snuzern är nog väldigt tacksam för kloklippningsträningen. Tänk så skönt att slippa kämpa för sitt liv! Och skönt att slippa bli sövd... Bra jobbat Susann!