lördag 24 september 2011

Svante, en kanin att minnas!


Jag har tidigare berättat om min Franska Wädur, Svante, HÄR. Igår fick han somna in 5,5 år gammal :( Valet stod mellan kaninhimlen eller operationer var 6:e-12:e månad livet ut...

Många gånger har jag slitit mitt hår över allt han hittat på men jag kommer faktiskt sakna alla hans hyss! Alla kapade blommor och buskar, alla hålor i gräsmattan, alla kraschade keramikskålar som han bitit sönder eller slängt i väggen... Frustrerad kaninvakt som berättar att han ätit upp en hel krukväxt (ooops). Eller varför inte de gånger han lyckats ta sig ut från tomten (förstår fortfarande inte hur) och sprungit ärevarv på parkeringen. Minns flera gånger de senaste vintrarna när det varit svinkallt och blåsigt och jag gått ut för att se hur han har det. Men Svante tyckte (precis som jag) att snöstorm är bästa vädret och han satt alltid i sitt fönster och njöt av kylan!
Trots ett jäkla humör ibland så älskade han att bli klappad, han kunde sitta hur länge som helst och bara njuta.

Jag saknar dig din tokstolle!!


Svante, vila i frid.

Inga kommentarer: