torsdag 4 april 2013

Det är inte gratis att plugga hund!

Just nu finns det massor av skojiga utbildningar jag vill gå! Det finns dock en liten detalj att ta hänsyn till och den lilla detaljen kallas pengar =)

T.ex. lockar en 7-dagars utbildning för Marie Fogelquist i Orsa Björnpark där man tränar djurparksdjuren i olika beteenden. Kalaset går på 18.000kr. Tycker iof att det är värt det men då måste jag lösa det med en veckas hundvakt och tänk om Täppas blir sjuk då? Tror knappast jag kan få tillbaka några pengar även om jag visar upp vet-intyg, det är ju inte hunden utan jag som ska gå kursen ;)

Sedan finns två olika helgförelsäningar (en med Tobias Gustavsson och en med Karolina Westlund) som jag dödligt gärna vill gå. Det blir totalt 8000kr. Och en helgkurs för Åsa Jakobsson ovanpå det...

Sen har jag ju en inneboende längtan som blir allt större, att utbilda mig till hundfysioterapeut. De utbildningar jag tittat på sträcker sig över ett år och kostar ca. 60.000kr, som hittat ;)

Och mitt uppe i allt har jag hittat nytillverkade plattformar (för specialsök) som "bara" kostar 8000kr!!! Jag skriver "bara" eftersom jag vet att de kan kosta det dubbla.

Sen finns det mängder av utbildningar där man ska ha hund med sig men det bygger på att hundens mage fixar en större mängd godis (herregud vilka krav hehe..) så de utbildningarna får vänta till framtiden =( Men jag ska inte klaga, Trollet mår faktiskt väldigt bra just nu, pigg och glad så det räcker och blir över!

Om Täppas själv får välja så blir det utan tvekan plattformen.

Hur ska jag kunna välja? Får rådfråga chefen lite, det är ju trots allt hon som har sista ordet haha ;)

2 kommentarer:

Linn sa...

Åsa rekommenderas iaf! Hon lär inte vara det dyraste alternativet heller :)

Susann sa...

Ja alla som gått för henne är ju smått lyriska... Och ja, hennes kurs har lägst pris =)