måndag 8 april 2013

Rivstart

Nu är påsklovet slut och så även DogSpirits offsäsong. Den smått kaotiska vårsäsongen startar idag med en trimhund, en privatlektion och två fulltecknade kvällskurser.

Jag har kikat igenom vilka raser som är anmälda till vårens kurser. Generellt genom åren så har det varit (och är fortfarande) mycket labbe, lagotto, perro, portis, cane corso, rottis, staffe, amstaff, ridgeback, berner sennen, långhårig collie, aussie, sheltie, welsh spr. spaniel, cocker, finsk lapphund, havanais, fralla, dansk svensk, jack russel, border terrier, dvärgpinscher, dvärgschnauzer, puffar, dvärgpudel mm.
Sen verkar det vara väldigt populärt med små sällskapsblandisar innehållande två eller flera av följande raser: havanais, frisé, shih tzu, lhasa, dvärgpudel (hoppas ni hänger med på mina förkortningar).

En del raser verkar ha exploderat i antal de senaste åren och jag märker en kraftig ökning av lagotto, perro, portis och dansk svensk. Senaste året verkar det vara wheaten terrier som gäller, jösses vad många jag haft på kurs. Bara ikväll är det tre st! Ett tag var det många münsters också.

Hoppas mina kursare inte fryser hjäl ikväll för nu säger jag hejdå inomhuslokalen och hej till vädrets makter utomhus =) Igår kväll när jag tittade ut genom fönstret såg det ut såhär:

 

Näpp, nu ska jag iväg och trimma en hund! 


2 kommentarer:

Hella sa...

Äsch då, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Fast det kan iofs bli lite kallt när man står still mellan varven på kurs. ;)

Susann sa...

Ja, själv har jag inga problem med kylan trots att jag står ute tre timmar i sträck varje kväll =) Bara att klä sig varmt. Kan dock tyck lite synd om en del hundar som fryser rätt ordentligt.. och en del ägare som kommer i tygskor och tunn vårjacka ;) DÅ kan vi snacka kallt!