onsdag 14 augusti 2013

Ny spårsele

Imorse fick Täppas inviga sin nya spårsele. Tidigare har jag haft hans vanliga promenadsele och det har visserligen fungerat bra. Men jag ville ha ett tydligare arbetstecken, en sele att använda bara vid spår. Plus att jag tycker att det blir mycket tydligare rutiner om jag byter sele inför spårarbete. Selen verkade i alla fall passa bra, vi får se om han trivs i den framöver =)





Spåret gick ok, men starten var lite speedad (nähä...). Det här med startrutan har ännu inte blivit en vana så han vill gärna dra iväg direkt. Men det kommer trilla ner tillslut. Inte blev han lugnare av att denna filur spatserade förbi i godan ro medans jag höll på att reda ut spårlinan...



Efter spåret gick vi omkring i skogen och plockade blåbär innan regnat började droppa. Väl hemma, när han ändå var uppvärmd, blev det ett pass med balansträning på FitPaws grejerna =) Han var taggad! Och som vanligt när något legat på is en period så hade han tagit flera steg framåt, mycket av det som gått sisådär tidigare gick nu skitbra =)

Inga kommentarer: