fredag 7 mars 2014

Riesen!

Har väl mer och mer börjat inse att - en gång skägg, alltid skägg! Det är  något med de där egensinniga krabaterna som tilltalar mig ;) Så blir det inte polarhund nästa gång så blir det nog dvärgschnauzer, schnauzer eller riesenschnauzer.

Så nu har jag fått möjlighet att låna en riesenschnauzer när jag känner för det! Nora är drygt ett år gammal och supertrevlig. Hon har bra grundlydnad men är såklart jäkligt stark om hon känner för att gå åt motsatt håll jämfört med vart jag tänkt mig.

Nora

Jag är helt fascinerad över hur folk flyttar på sig när man kommer gåendes med en riesen. Det tog ett bra tag innan jag insåg att just det, jag är ju ute och går med en stor svart och livsfarlig hund haha!! Helt otroligt, folk gick omvägar, mammor sa åt sina barn att inte gå nära hunden, lösspringande hundar kallades in med panik i rösten osv. Och då var det inte så att jag lät Nora fladdra omkring hur som helst, nej, hon gick fot med mig mellan sig och den personen vi skulle passera. Hade jag kommit med en rottis eller t.ex. amstaff hade jag nog haft större förståelse för folks reaktion men inte visste jag att riesen har så dåligt rykte bland folk. Eller så är det bara kombon stor och svart hund...
Var tvungen att fråga matte om hon också upplever detta eller om jag bara råkat träffa på varenda hundrädd person i Täby på en och samma promenad. Matte bara skrattade och sa att så är det att ha riesen, folk flyr!

Nora fick massage och det är inte helt lätt för en unghundsriesen att slappna av under en helkroppsmassage på en timme så det fick bli lite pauser emellanåt.

Det är trots alt rätt mysigt med massage =)

Inga kommentarer: