lördag 15 mars 2014

Rosa är tydligen grejen...

Täppas har alltid varit lite extra förtjust i rosa filtar, leksaker mm. När jag köpte 3-pack tasshanddukar (en rosa, en orange och en blå) till honom som valp så somnade han alltid på den rosa. När han ska välja leksaker i affären skulle det nog ofta bli rosa sådana om inte jag satte stopp (jag hatar rosa).

Jag har för närvarande 7 flätor som ska fixas och skickas iväg och flera av dem innehåller just rosa. Så vad ser jag när jag kommer tillbaka från köket efter att ha hämtat ett glas juice? Jo, en liten Täppas som lagt sig bekvämt tillrätta på det rosa fleecetyget... Trots att han har en tjockare och mer bekväm svart filt alldeles intill. Jag hade haft flera andra fleecetyg framme innan men då brydde han sig minsann inte. Rosa är tydligen grejen...



En tanke som slår mig nu när jag skriver detta är ju hans absoluta favoritleksak ända från valptiden, Supernallen. Jag har aldrig förstått varför den färgglada lilla nallen är så populär, ingen annan leksak har någonsin kunnat mäta sig med Supernallen och Täppas tröttnar aldrig. Kan det vara så enkelt att nallen är lite rosa?!?

Världens bästa Supernalle!

Inga kommentarer: