lördag 13 juli 2019

Big fail

Nu har vi varit hemma (eller ja, i Orsa) exakt en vecka och vi har mest latat oss. Var dock iväg till Fulufjället en sväng, tanken var att Atle skulle få träna på att sova i tält. Var det höst och vinter i Norge så var det helt annat här. Det var 25 grader, stekhet sol och helt vindstilla. Gaaahhh!!! Vad har jag gjort för att vädergudarna ska hata mig?! Det var så absurt mycket mygg, knott och annat skit i luften så efter 45 min var det bara att vända om. Jag har aldrig varit med om något liknande! Trots att Atle var dränkt i myggmedel så var han helt sönderbiten. Det är någon insekt som tar små tuggor och det blödde vid de betten, de lyckades även bita honom på benen inne under all päls. Även i huden under allt skägg... Till slut började han svullna upp kring ögonen och då blev det en himla fart mot bilen, har ju hört om hundar som får nån slags allergisk chock. Jag har aldrig någonsin ens funderat på att avbryta en vandring p.g.a. mygg men det här var inte klokt. Vi flydde in i bilen och när vi kommit bort en bit skulle jag stanna för att släppa ut den myggsvärm som lyckats följa med in i bilen. Big mistake för när jag klev ur kom bara ännu mer mygg, helt galet! Släppte ut myggjävlarna i Särna istället, där var det inte lika illa. Det var den tältnatten haha, bara att rulla tillbaka mot Orsa. Big fail med andra ord.


Självklart har även Atle ett myggnät, t.ex. kvällstid när myggen härjar och när jag ska sätta upp/ta ner tältet och han är tvungen att sitta stilla. Men han kan ju omöjligt vandra inlindad i nätet...

Japp, det här är sånt vi roar oss med på semestern =)

Inga kommentarer: