måndag 18 juli 2011

Prickig hund

Vet inte om jag äter teknikprylar - först datakrasch, sen kamerakrasch och häromdagen pajade även det mobila bredbandet. Men nu ska nog allt fungera igen!

Vi har inte legat på latsidan här inte. Har t.ex. vandrat på Fulufjället (rapport kommer) och intensivbadat stackars Täppas som igår kväll fick nån form av allergichock. Ljumskarna och hela magen täcktes snabbt av en massa stora illröda fläckar som kliade hysteriskt. Jag slängde in honom i duschen och öste på med säkert dubbel dos allergischampo som fick verka lääänge. Efter badet var klådan nästan borta och prickarna var inte längre lika ilsket röda! Pustade ut och började fundera över vad i hela världen han reagerade på? Jag är inte alls säker men jag tror boven i dramat var ett nytt tvättmedel som jag tvättat hans filtar i. Hemma är det sensitive, oparfymerat och rekommenderat av astma och allergiförbundet som gäller. På den här flaskan stod det visserligen sensitive men inget mer...
Nu är det i alla fall under kontroll även om han inte ser klok ut på magen. Har en tid hos vetten imorgon så vi får se vad de säger.

Inga kommentarer: