torsdag 7 juli 2011

Vickans tredje dag

Det har inte blivit så hemskt mycket träning med Viktoria. Jag saknar de där reglerna jag skrev om, de underlättar så mycket. De lärs ju inte in på en kaffekvart så jag har mest fokuserat på att hon ska kunna träna med mig utan att försöka komma åt belöningen.

Annars har jag introducerat henne i shapingens värld och den är hon inte van vid :) Jag placerade en sittpuff på golvet mellan oss och klickade för minsta intresse för sittpuffen. Dock tyckte Vickan att sittpuffen var en inredningsdetalj som alla andra möbler så hon satt mest och tittade på mig. Jag fick hjälpa henne lite på traven och när hon väl insåg att det var HON som skulle vara aktiv och inte jag så började det lossna. Efter några pass gick hon upprepade gånger upp på sittpuffen och satte sig. Sen hur kul hon tyckte det var, det vete sjutton!

Vi har också påbörjat slalom mellan benen. Även här tog det tid innan hon började prova själv och inte bara satt och väntade på att jag skulle visa. Nu fixar hon iaf första "porten" utan hjälp.

Idag är det så äckligt varmt att vovvarna mest ligger halvdöda och sover, inte läge att träna.

Lika som bär!


I övrigt börjar vi vänja oss vid varandra här hemma. Täppas har insett att Vickan inte är en elak bitch och Vickan har anpassat sitt språk till artiga Täppas. Vickan har även vant sig vid mina hysteriska hostattacker som i början höll på att skrämma livet ur henne! Men jag börjar pigga på mig och sörplar hostmedicin och knaprar pencillin så det blir nog Orsa snart. Det suger i Fulufjällstarmen...

Inga kommentarer: