söndag 10 juli 2011

Sista dagen

Imorgon bär det av hemåt för Viktoria, lite tomt kommer det nog bli :) En hel vecka har hon försökt få igång Täppas i lek men hon gick bet. Lite småbus och dragkamp har det blivit men Täppas är så jäkla kräsen med vilka hundar han väljer att leka med. Han har dock hittat ett bra sätt att dämpa henne när hon kommer farandes och trycker upp leksaker i nyllet på honom, jag kallar det för "mord i blicken" för det är så hans ögon ser ut! Funkar bra. Sen att hon 5 min senare gör ett nytt försök det är en annan femma...

Hon är dock rätt bra på att roa sig själv. Jag tycker jag går och städar hundleksaker 20ggr/dag men ändå ligger de alltid utspridda överallt. Det är sällan man ser Viktoria utan en leksak i munnen, mellan tassarna eller bredvid sig.

Vi har jobbat vidare med slalom och det tar sig, har dock en del hjälper kvar fortfarande. Sittpuffen har hon verkligen fått upp intresset för och söker upp den flera gånger varje dag (ja jag vet, ta bort targets utanför träningspassen men den är lite svår att stuva undan).

Det har ju inte blivit så mycket av varken bilder eller filmer men min kamera sa tack och hej för några dagar sen. Har nu införskaffat en ny som jag håller på och lär mig, här kommer iaf en bild:


Hon har ju helt klart en egen stil och vad var det jag sa, leksak klarar man sig inte utan!


Vete sjutton om det inte lutar åt en liten skäggis som nästa hund... Nu var Viktoria inte enbart här p.g.a. att matte behövde hundvakt utan även för att matte gärna vill att hon stannar här för gott... Det var trevligt att lära känna henne men jag söker nog lite mer jäklar anamma, lite mer "go" och motor. Men hon är en jäkligt trevlig hund, den saken är klar!

Inga kommentarer: