fredag 11 oktober 2013

Blodprov & leksaksshopping

Idag var det dags för återbesök och kontroll av levervärden. Den första veterinären skrämde ju upp mig rätt ordentligt när hon började prata om avlivning p.g.a. att värdena var helt uppåt väggarna... Trots mitt påpekande att det brukar ju bli så och sen sjunker de när han piggar på sig (vad sägs om att titta i journalen...).
Dagens blodprover visade att det ena värdet är tillbaka på normal nivå! Det andra värdet är fortfarande för högt men har samtidigt sjunkit mycket sedan förra fredagen när jag hämtade hem honom. Med andra ord går det åt rätt håll och jag hoppas det sjunkit ännu mer när vi ska tillbaka nästa vecka. För närvarande är det iaf ingen fara på taket, puh!

Nu ska jag bara försöka få upp honom lite i vikt, han tappade en hel del när han låg inne. Men det går åt rätt håll även där, på en vecka har han gått upp 0,4kg =)

I övrigt tycker jag att han är precis som vanligt och veterinären var positivt överraskad att han piggat på sig så snabbt. Hon var lite förundrad över att hans glada och pigga allmäntillstånd inte för fem öre stämmer överens med han sjukdomsbild, egentligen borde han vara trött, "gammal" och liksom tappat gnistan. Men icke då och det är väl tur det ;) 

Det har ju blivit en vana att han ska få välja en valfri leksak när han varit sjuk så det var ju bara att svänga förbi djuraffären på hemvägen så att Trollet kunde shoppa loss!

Finns mkt skoj att välja mellan!

Valet föll på denna =)

Inga kommentarer: