söndag 6 oktober 2013

Yes, World Rally Champion 2013!!!

Helgens inplanerade fjällvandring i Särna blev istället förlagd till... soffan haha! Men det var rätt ok, det har varit en riktigt bra motorsportshelg =)

Franska Rallyt gick av stapeln och även om det är två VM-deltävlingar kvar så finns det ingen som kan slå föraren som nu har så många poäng att han redan vunnit Rally VM 2013... Sébastien Ogier! Kan ju inte låta bli att slänga iväg en känga åt SVT's sportjournalister som inte intervjuade Ogier trots att han ledde (och tillslut vann) Rally Sweden (eller ja, DÅ intervjuades han). Nu har de nog lärt sig en läxa, man kan inte bara hänga i hasorna på de stora namnen. Och jag befarar att det kommer vara betydligt fler än jag som hejar på Ogier nästa år... Tror jag har temat för min födelsedagstårta klart =)

Sébastien Ogier & kartläsare Julien Ingrassia, champions du monde 2013!
Och sen kan vi ju inte glömma bort lilla Rally SM här hemma som avgjordes i helgen. Silvermedaljör blev den kvinnliga föraren Ramona Karlsson med kartläsare Miriam! Ha, det är minsann inta bara män som kan köra bil ;)

Silver i Rally SM, trimmat 4WD!
Och sist men inte minst har det ju varit Formel 1 också och där blev det en 2:a plats för Kimi Räikkönen, heja, heja! 

Det såg ju inte helt lovande ut under fredagens tidsträning och jag skrattade gott åt kommentaren "maybe I ran out of talent in that corner" haha ;)

Inga kommentarer: