torsdag 17 oktober 2013

Snurrigt värre

Idag blev jag uppringd av Täppas ordinarie magveterinär, hon har varit ledig och inte haft hand om Täppas denna gång. Det blir för krångligt att förklara vad hon sa men jag var ju inte helt ute och cyklade i min egen lilla bedömning (såhär i efterhand).
Och vad gäller levervärdena så är ju det ena tillbaka på normal nivå och det andra har tydligen inte enbart med levern att göra utan kan bli högt p.g.a. andra saker också. Dock är det alltid högt hos kortisonhundar, det behöver inte betyda att levern inte fungerar som den ska. Hade det varit kris med levern så hade det andra värdet inte legat på normal nivå. Och övriga värden som kollades var tydligen förvånansvärt bra så det finns ingen direkt anledning att rota mer i detta.

Det känns ju minst sagt förvirrande när veterinärerna säger olika saker. En rekommenderar avlivning, den andra hakar upp sig på levern och den tredje menar att jag inte behöver oroa mig mer nu än tidigare. Jag får väl förlita mig till mitt förhoppningsvis sunda förnuft...

Jaja, för närvarande står Trollet begravd med huvudet i leksakskorgen och muttrar för att han troligtvis inte kommer åt den leksak han vill ha ;) Han är sig själv igen, nu ska han bara gå upp i vikt så lägger vi den här historien åt sidan!

Inga kommentarer: