onsdag 16 oktober 2013

Bra dag... NOT!

Vilken skitstart på dagen! Hade tänkt ha sovmorgon till 8 men vaknar vid 7 av att en hund står och tokskäller utanför... i typ 10 minuter! Tröttnar tillslut och sliter upp dörren och kör ut huvudet för att se vad problemet är. Tydligen inget problem alls, bara matten till en hund som tycker det är ok att hennes hund står och skäller konstant mitt i ett radhusområde medans hon skrapar rutorna på bilen i sakta mak.
Går upp och tar ut Täpp på promenad och får ganska omgående skyffla undan en ilsken terrier som far ut mot Täppas (i flexi men ägaren tyckte inte det var läge att trycka in stoppknappen??). Kommer hem och badar Täppas då frisering står på dagens schema. Borstar och fönar och åker iväg. Kommer fram till ett utkylt garage med hantverkare. Tänker fan också... Frågar om de behöver garaget och de svarar JA! Tar tre djupa andetag och slänger in Täpp i bilen igen. Ringer sedan och avbokar dagens klipphund och matte blir jätteglad (not) då jag blir tvungen att flytta fram klippningen 2,5 vecka p.g.a. av heldagar med utbildning och sen är jag bortrest hela höstlovet. Försökte kompensera genom att erbjuda klippning i helgen men då var det istället hunden som var bortrest. Jaja, vad ska jag göra liksom...

Så nu har jag inget inplanerat fram till kl. 15 då det är privatträning med en irländsk setter. Skulle kunna ge mig ut och spåra men då måste jag bada om Täpp sen, saxarna är så känsliga mot smuts, de blir slöa direkt. Blä! Usch, vad jag gnäller, har verkligen vaknat på fel sida idag ;)

Inga kommentarer: