onsdag 9 januari 2013

FitPAWS

Åh, jag älskar ju sånt här - balansträning och kroppskontroll!!! Ni bara måste kolla in denna hemsida, FitPAWS!

Jag vet att en del hundfysioterapeuter börjar gå ifrån pilatesbollen, framförallt när det gäller stora hundar. Deras rygg blir alldeles för böjd när de balanserar på den. Ibland blir även balanserandet alltför påfrestande, iaf innan hunden är van. Men här finns ju mängder av smarta alternativ!

Med Täppas har jag i princip gett upp pilatesbollen. Dels för att den är så starkt kopplad till bollvallning men även för att jag känner att den är för svår att börja med, han måste få lära sig tekniken på lättare redskap först.

Klickerklok ska beställa hem FitPAWS produkter från USA så jag funderar på vad jag ska välja... Hur svårt som helst ju! Väljer mellan lite olika varianter men har iaf fastnat för den här med 4 små "bollar" där hunden ska ställa varje enskild tass på rätt boll. Skojsigt =) 


Om man vänder på dem blir det vingligt och rejäl balansträning!
 
Den här kan ju vara en bra början...
För att sedan gå vidare med denna! Smart med stödring vid botten.

Inga kommentarer: