tisdag 1 januari 2013

Pang = råtta

Måste bara berätta om kvällspromenaden igår! Vi går längs vägen när det börjar smälla rätt ordentligt, Täppas är inte det minsta rädd och bryr sig inte. Dock fanns det tydligen en råtta (eller typ större mus/sork) som var betydligt mer rädd för den kom farandes från ett dike och sprang rakt över vägen. Täppas kastar sig efter men stoppas såklart av kopplet och råttan springer iväg. Det fortsätter smälla och ytterligare en råtta kommer farandes från diket och Täppas håller på att gå upp i atomer ;) Råttan försvinner och det slutar smälla.

Jag släpar med mig en dvärgschnauzer i jakt-mode och han lugnar sig snart. 5 min senare börjar det smälla igen och vad tror ni Täppas gör? Jo, han tvärstannar och blåstirrar ner i diket, hoppas väl på att det ska komma en råtta (och den här gången tänker han fan inte missa)! När det inte kommer nån råtta är han tvungen att gå ner i diket för att dubelkolla medans jag står kvar på vägen och skrattar åt min knäppa hund ;)

Inga kommentarer: